Herkesin sevdikleriyle beraberken aklına gelen ister komik olsun ister ciddi olsun güzel veya güzel olmayan hatıraları vardır. Bu hatıralar dan bazıları aklımıza gelir ve kahkahayı patlatıveririz ortam neresi olursa olsun. Hele hele  o hatırayı paylaştığınız kişilerde yanınızda ise daha güzel bir ortam oluşuverir. Bide yanında çay olunca muhabbet ikiye katlanır. Yok Böyle Seyahat diyeceğim bir hatıra herkesde vardır.

Bir Hatıra

Bugün web sitesine nasıl bir içerik ekleyim diye düşünürken 2013 yılında  benimde dahil olduğum 5 kişi ile başımızdan geçen komik bir gezi hatırası canlanıverdi hayal dünyamda. Ama bu tamamen gerçek :).  Buyurun başımızdan geçen yok böyle seyahat diyeceğiniz komik ama bir o kadarda güzel geziyi beraber okuyalım.

2013 yılı ağustos veya eylül ayı idi ve günlerden cumartesi idi. Arkadaşlarla bir ortamda muhabbet ederken Pazar gününü hep birlikte dolu dolu geçirecek bir program yapalım dedik. Herkes kendi fikrini sundu. Kimi balığa gidelim kimi yaylalara gidelim vs. derken herkesin ortak düşüncesi ile Bolu’da Yedigöller bölgesine gitme kararı aldık. Arkadaşlar arasında kim ne malzeme getirecek diye program yaptık ve akşam saat 22.00 gibi evlere dağıldık.

Sabah ben herkesi 08.30 gibi evlerinden almaya başladım. Uykusu ağır olan bir arkadaşımız vardı ve ilk defa onun bu kadar erken kalktığına diğer arkadaşlarla şahit olduk tabi iş gezme olunca kimseyi bekletmemek için eve gidince hemen yatmış sağ olsun arkadaş. Neyse  eksiğimiz gediğimiz var mı diye her şeyi kontrol edip aracımızın yakıtını da  aldıktan sonra yola koyulduk.

Yedigöller Bolu merkeze 44 km uzaklıkta güzel ve doğa harikası bir yer. Adında da  anlaşılacağı gibi yedi tane birbirinden farklı şirin göller var bu bölgede. Bolu merkezden takriben 45 veya 60 dakika sürüyor yolculuk.Yok Böyle Seyahat

Önde direksiyonda ben yan koltukta bir sağlık çalışanı ağabeyimiz arkada ise  2 si bilgisayarcı diğeri ise serbest meslek erbabı bir kardeşim oturdular araca. Herkesin ortak tanıdığı kişi benim.

Ve Yolculuk Başlıyor..

Ve yolculuk başladı. Bir gün öncesinden planladığımız yere doğru sohbet müzik gırgır şamata derken gidiyoruz. Biz araştırmadan direk yola koyulduk. O günde yolların kapalı olduğu ve sadece Bolu Mengen den ulaşımın Yedigöller’e sağlandığını bilmeden gidiyoruz.20 km 30 km derken 44. Km’de yolda çalışma var ve yedi göllere giriş sadece Mengen tarafındaki yoldan veriliyor. Hepimiz şok içindeyiz. Geri dönüp mengene gitsek 2 saati bulacak yedi göllere ulaşmamız. Neyse altta orman yolundan yedigöllere diğer bir yol olduğunu gördük navigasyonda.

Oradan kolaylıkla zorluk çekmeden gideriz dedik koyulduk vira bismillah diyerek yola. Tabi belli bir süre sonra ormanlık alanda ve yüksek bir yerde olduğumuz için telefon hatları çekmediği için gps özelliği de olmadığı için telefonda navigasyon da servis dışı oldu. Tamam Boluluyuz ama her yeride bilmiyoruz sonuçta. Navigasyon da iptal olunca ne yapacağımızı da sapıttık ve baya da orman yolunda mesafe aldık 15 km kadar.

Gittiğimiz orman yolu ıssız ve en fazla 1 araba geçecek genişlikte. Ve güneş görmediği için yollar çamur çökek içinde. Arabamızda tüplü fakat deposu küçük olduğu için yakıtı 27 litre alıyor en fazla. İşin garibi insan başına gelmeyince düşünemiyor bazı şeyleri bire gafil birazda benzin alsana arabaya . Tabi biz  yolun kapalı olduğunu bilmediğimizden yeter diye benzin almadık.

Seyahat Tam Gaz Devam Ediyor..

Yolculuk devam ediyor.. Araba şahin Allahtan. İyi bir araba olsa altı değerdi o yolda. Biz bi yandan resmen çamurlu yoldan ofroad yapıyoruz. Kendimi 4*4 arazi aracı pilotu sandım arabanın lastikler iyi değildi araç bi sağa bi sola savruluyordu sonunda araç hararet yaptı bir yerde durduk. Allahtan durduğumuz yerde çeşme varmış elimizi yüzümüzü yıkadık.

Öndeki arkadaşla ne yapacağız diye ben düşünüyoruz arkadaki arkadaşların dünya umurunda değil tablette oyun oynuyolar. Hiç şöyle dünyayı takmadığım olmadı niye ise 30-35 km gittikten sonra karşımıza öyle bir şey çıktı ki yuh bu kadar mı şanssız olur insan der cinsinden. O gün birde ağaç kesimi varmış yakın köylerde ve kesim sırasında yollar kapalı! Şimdi ne halt yiyecez gelde çık işin içinden(tabi içimizden gelenleri paylaşmıyorum burda).

Neyse arkadan bi arkadaş köylülere yardım edecez bu ağaçları kaldıracaz dedi .Eli mahkum sıkıysa yardım etme köylü abilere geri dönecek yakıt  yok araçta sonuçta. Selamın aleyküm aleyküm selam derken paçaları sıvadık ne var ne yok yolu kapatan kaldırdık meydandan. Köylü amcalarda sanki bizi bekliyorlarmış dayısının Allah razı olsun sizden bizde bunları yaşlı başımızı da nasıl kaldırırız yolu açmak için diye düşünüyorduk dediler. Tabi biz içimizden böyle şans olur mu diye düşünüyoruz. Şaka bir yana insanlara yardım ettik yaşlı olunca karşıdakiler tabi başımızın üstünde yerleri var.

Bizim ayakkabılar battı pantolonlar zaten gitti neyse üstümüzü başımızı temizledik yola devam ediyoruz. 10 km sonra falan bir köye rast geldik ama o kadar güzel bir köy ki. O köyde yollar 2-3 e ayrılıyor Yedigöller tabelası yok yolda. Biz Düzce’nin Yığılca ilçesi var oraya sınır köye gelmişiz haberimiz yok. Bu arada arkada oturan zatlar hala tablette oyun oynuyor ve araçta da 20 km ye yetecek yakıt ancak var. Ön koltukta oturan arkadaşla biz panik yapıyoruz doğal olarak. Yanımdaki arkadaşta kel o günde sakalları kesmiş iyice parlamış.

Amca Ne Yaptın Sen ? 🙂

İleride bir amcaya rast geldik yedi gölleri soracağız. Neyse amca merhaba nasılsın derken yedi göller yolunu soruyoruz amcaya. Amcada yanımdaki kel arkadaşa bakıp ileride ileri de mağaralar var çok güzeldir sizleri oraya götüreyim gezin deyip imalı imalı arkadaşa bakıyor Bide mağara deyince arkadaş kıpkırmızı çıktı.

Tabi biz kıkır kıkır gülüyoruz ona bakarak söylemesi amca kötü niyetli değil ama bizim içimiz fesat olunca kahkaha koptu ve arkadaş kıpkırmızı haldeki durumunu görseydiniz gülmekten karnımıza ağrılar girdi resmen. Amca sana gözü dikti dedik arkadaşa galiba nikahına alacak abi seni diye.

Amcam yolu tarif etti bize 30 km ileride sağda diye. Eyvah ! 30 km mi amca emin misin? diye soruyorum ben. Araçta 20 25 km lik yol var ve amca 30 35 km diyor. Allahtan o yol bayır aşağı idi. Aracı boşa salıp 10-15 km gittik aracın yakıtını kullanmadık Allahtan. Kul sıkışmayınca Hızır yetişmez derler ya. O yol bizi kurtardı. Yaklaşık 1 saat süren yedi göller yolunu biz 4 saatte gittik Ankara’ya git gel 4 saat sürüyor oraya gitsek daha iyiymiş.

1 saatlik Yolu 4 saatte gitmeyi başardık

Saat 3-4 gibi vardık yedi göllere ve havanın kararmasına 4-5 saat var ve hepimizin karnı aç. Yedigöller milli park olduğu için giriş ücretli. Kapıdaki görevli ücreti alayım dedi. Bende başımızdan geçeni adama anlattım zaten arabanın halinden de anlaşılıyordu durum içeri beleş girdik biz.

Hayatımda Bu kadar Araba Temizlemedim 🙂

Arabayı 3-4 defa yıkadım sanırım. Temizle Allah temizle çıkmıyor çamurlar. Hayatımda o kadar araba temizlememişimdir galiba. Neyse biz sağ salim eve geldik ve bize ders oldu yolların durumunu öğrenmeden yola çıkmanın ne olduğunu .Bu arkadaşlara Yedigöller yapalım mı dedim 2-3 sene sonra aman abi ömrümüz boyunca bu ekiple gitmeyelim bir daha oraya dediler. Gerçekten Yok Böyle Seyahat paylaşmak isterseniz sizinde hatıranızı yayınlayalım.İyi günler…

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here